Author Topic: What beer opened your eyes?  (Read 6171 times)

Offline euge

  • Official Poobah of No Life.
  • *
  • Posts: 7240
  • Estilo Casero
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #60 on: December 12, 2011, 02:23:12 PM »
Paulaner Salvator changed my life.
21 years old, standing in front of the liquor store cooler...
Pondering what to buy, instead of Icehouse or Miller Lite.
I don't know what made me buy it, but I'm damn glad that I did.


Yeah baby!  Nothing like a German Doppelbock to lift the veil from your eyes!

+1 To Salvator- my first strong beer.

Salvator is far better drinkablility-wise than that syrupy Spaten Optimator. There. I just said it. ;D

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool. -Richard P. Feynman

Offline The Professor

  • Brewmaster
  • *****
  • Posts: 769
  • "In the next life, you're on your own"
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #61 on: December 23, 2011, 12:20:19 AM »
Paulaner Salvator changed my life.
21 years old, standing in front of the liquor store cooler...
Pondering what to buy, instead of Icehouse or Miller Lite.
I don't know what made me buy it, but I'm damn glad that I did.



Yeah man...gotta love (and forever be thankful for) moments and spur of the moment calls  like that.
It was just 'meant to be.'
AL
New Brunswick, NJ
[499.6, 101.2] Apparent Rennerian
Homebrewer since July 1971

Offline 1vertical

  • Brewmaster General
  • *******
  • Posts: 2525
  • [1131.2, 279.6] Apparent Rennerian
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #62 on: December 26, 2011, 05:56:07 PM »
I think for me it was my first Dutchess. I could not get around a sour beer untiil after that.
Then a couple months went by and it was dang I gotta have another one of those.... :o
(new belgium brewery 7 years ago I could not swallow the La Folie...now I have one in reserve)
And I usually have a Homemade Belgian beer on hand
A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.

Offline bluesman

  • Global Moderator
  • I must live here
  • *****
  • Posts: 8687
  • Delaware
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #63 on: December 26, 2011, 06:03:25 PM »
I think for me it was my first Dutchess. I could not get around a sour beer untiil after that.
Then a couple months went by and it was dang I gotta have another one of those.... :o
(new belgium brewery 7 years ago I could not swallow the La Folie...now I have one in reserve)
And I usually have a Homemade Belgian beer on hand

My first Dutchess was a real eye opener...it was hard to really appreciate the flavor of it but I've come a long way since that moment. I've really grown to love and appreciate the Belgian sour beers. They are often duplicated but rarely replicated. I really savor a fine sour beer.
Ron Price

Offline madscientist

  • Brewer
  • ****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #64 on: December 27, 2011, 09:14:33 AM »
It was more than a beer that did it... It was a period of time. Samuel Adams and Yuengling were always a winner. I was into the Canadian beers for a while...Moosehead, Labatts, etc... Then it was Pete's and Anchor Brewing...which then led to the craft beer movement. The rest was history.


This is pretty much the same for me, in college I was used to Keystone Light and Natty and Busch and all that crap.  When we'd go out for wing nights in college, the bar always ran a special on Saranac Pale Ale.  Everyone seemed to hate it but I really enjoyed it. (When we wanted something different we always got Moosehead or Labatts as well).

I remember always liking Sam Adams, and was introduced to their seasonal beers by a friend.  I think that's what got me hooked, but I can remember someone usually springing for a case of Yuengling or Blue Moon.  I think it just developed from there and I was so intrigued by how beer could taste that I would order something different everytime I went to a new resturant or bar.
Homebrewed since 2010

Offline majorvices

  • Global Moderator
  • Official Poobah of No Life.
  • *****
  • Posts: 6311
  • Polka. If its too loud you're too young.
    • View Profile
    • Yellowhammer Brewing Company
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #65 on: December 27, 2011, 11:37:14 PM »
Paulaner Salvator changed my life.
21 years old, standing in front of the liquor store cooler...
Pondering what to buy, instead of Icehouse or Miller Lite.
I don't know what made me buy it, but I'm damn glad that I did.


Yeah baby!  Nothing like a German Doppelbock to lift the veil from your eyes!

+1 To Salvator- my first strong beer.

Salvator is far better drinkablility-wise than that syrupy Spaten Optimator. There. I just said it. ;D



Comments like this let me know you drink Bud Light Lime on the sly.
Keith Y.
Self appointed "All Grain" section pruner

Offline euge

  • Official Poobah of No Life.
  • *
  • Posts: 7240
  • Estilo Casero
    • View Profile
Re: What beer opened your eyes?
« Reply #66 on: December 28, 2011, 11:43:10 AM »
Paulaner Salvator changed my life.
21 years old, standing in front of the liquor store cooler...
Pondering what to buy, instead of Icehouse or Miller Lite.
I don't know what made me buy it, but I'm damn glad that I did.


Yeah baby!  Nothing like a German Doppelbock to lift the veil from your eyes!

+1 To Salvator- my first strong beer.

Salvator is far better drinkablility-wise than that syrupy Spaten Optimator. There. I just said it. ;D



Comments like this let me know you drink Bud Light Lime on the sly.

Actually it's Icehouse... 8)
The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool. -Richard P. Feynman